söndag 27 februari 2011

Sjukling

Har gått och dragit på mig en rejäl förkylning. Har inte kunnat sova riktigt inatt pga att jag haft så ont i halsen att jag inte kunnat svälja, så varje gång jag svalt lite saliv (låter äckligt men det gör man ju) har jag vaknat för att det gjort så s*tans ont! Strax innan 7 vaknade jag av att jag höll på att frysa ihjäl samtidigt som huvudet kokade, gick upp och hällde i mig två brus värktabletter plus varm mjölk, drog på mig strumpor och pyjamas byxor och hämtade ett extra täcke. Va länge sedan jag kände mig så dålig. Blää! Vid 10 vaknade jag sen av att jag svettades så fick slänga av mig allt igen. Sen sov jag gott fram till efter 1.

Febern har gått upp och ner hela dagen. Halsen känns lite bättre nu men kan bero på värktabletterna. Ska gå och ta mig en riktigt lång dusch, och sen bädda ner mig själv i soffan och läsa lite. See ya!

2 kommentarer: