onsdag 25 juli 2012

I'm back!

Hejsan hoppsan! Dåligt med uppdateringar, I know.. Men här kmr en iaf. :) Jag är just nu hemma i Kalmar, Emma har varit här och hälsat på sen i måndags. Hon körde hem idag men vi har haft tre riktigt bra dagar. I måndags tog vi en kopp kaffe i solen precis när hon kom hit och sen gick vi upp på stan för att käka en sen lunch på uteservering. Sen rekade vi läget på stan innan vi traskade hem till mig igen för att slappa lite innan vi  begav oss till affären. På kvällen sen blev det middag på Athena (?), MKT god grekisk mat! Vägen hem svängde vi in på Hemmakväll för att hyra film. I don't know how she does it, Järnladyn och Studio Sex fick följa med oss hem. Och Studio Sex fick stå för underhållningen innan vi somande gott.

Igår körde vi över till Öland, låg och solade på Möllstorp och lunchade samt traskade runt i Borgholm. En liten mjukglass slank såklart oxå ner. Mums! Kvällen spenderade vi sen i trädgården, grillade, drack vin och hade det bara allmänt gott i sommarvärmen. Avslutade sen kvällen med de två andra filmerna. Järnladyn var endast bra för att Meryl Streep är grym på att skådespela, annars var den inte mkt att hurra för. Studio Sex var oxå lite små dålig, för det första så gillar jag ju inte många svenska filmer överhuvudtaget och sen har jag läst boken innan och som vanligt var filmen inte alls likadan som boken. Däremot I don't know.... var riktigt bra, seg start men kul film. :)

Idag steg vi upp hyfsat tidigt och åkte ut till Hansa för lite shopping och lunch på Ikea. Hittade lite smått och gott, så känner mig nöjd. Sen placerade vi oss o solen med kaffe och Trivial Pursuit (stavning?) ett par timmar innan Emma var tvungen att köra hem till Skånelandet. Jag har sen dess bara legat i solen och bläddrat i tidningar och halvsovit. ÄNTLIGEN är sommaren här!!

Det blev visst lite smått tjatig uppdatering, men nu vet ni vad jag gjort iaf de senaste tre dagarna. ;) Fortsättningsvis denna veckan blir jag nog kvar här i Kalmar. Så skönt att bara få vara hemma hos sig själv och så ska jag försöka få lite plugg gjort. Puss!


P.S. Bilder kmr senare, funkar inte just nu. :( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar