måndag 3 september 2012

Sthlm

Vilken helg!! Helt galet bra! I fredags flög vi från Kallinge redan 06.30 (trött!), tog oss till hotellet för att lämna av väskorna och i väntan på att få checka in så åkte vi ut till Östermalms IP för att hämta nummerlapparna. Vi fick en goodiebag med lite kuliga prover och tidningar mm., köpte varsin knallrosa hoodtröja som det står tjejmilen på och GI-müsli. Efter detta gav vi oss ut i regnet igen och tbk till centrum, käkade lunch, traskade runt lite i ngr butiker och fikade. Sen tog vi t-banan till hotellet igen, checkade in och slappade ett tag på rummet innan vi käkade middag på Indira (mysigaste indiska restaurangen!). Regnet öste verkligen ner HELA dagen, vilket var lite tråkigt, men vi hade både regnjacka och paraply så klarade oss rätt bra ändå.

Lördagen steg vi upp hyfsat tidigt och käkade frukost vid 9, fick bli en nyttig variant för att ladda riktigt inför loppet. Efter frukosten sprang vi en runda bland butikerna utanför hotellet för att kolla efter vattentäta mobilfodral då det fortf regnade. Sen bytte vi om till träningskläderna, käkade en pasta till lunch och begav oss ut till Gärdet. Galet mkt folk på plats!! Regnet silade iaf ner lite finare än dagen innan, och stämningen var på topp och smittade snabbt. Starten var seg, många människor som skulle hitta sitt egna tempo på ett och samma ställe, men efter ca 2 km (typ) så blev det lite lättare att ta sig fram i fältet och Johanna och jag hittade efter ett tag vårt tempo. De första 5 sprang vi på 34min vilket var lite sakta för oss båda men berodde på allt folk som var i vägen (bokstavligt talat!). Efter ca 6km öppnade sig himlen och det vräkte ner ist, vilket i sig var ganska skönt då det var svalkande. Eftersom man ändå blev precis genomblöt så var det bara att plöja rakt genom vattenpölarna ist för att försöka hoppa runt dem, så skor och ben blev riktigt skitiga. Fast värst var de sista metrarna innan mål och efter då målgången låg på en gräsplätt som mer såg ut som en åker full av lera efter allt regna och alla springglada tjejer trampat upp den. Men runt tog vi oss utan att gå en enda gång på 66 min. Och jag är nöjd med den tiden! Jag har ju sprungit snabbare hemma pa Jämjö, men då är jag i stort sett helt ensam på hela sträckan så det går ju inte riktigt att jämföra, och det var ju första gången vi deltog. Nu vet vi hur det är och nästa gång blir det en bättre tid. :)

Vid målgången fick vi varsin medalj, och vatten och bananer delades ut, vilket var väldigt välkommet. Vi gick sen och hämtade ut vår väska och värdesaker och gick och bytte om till torra kläder innan vi trängde oss ner i tunnelbanan och åkte tbk till hotellet för att duscha och slappa. När vi kliver innanför hotell dörren hittar vi, lr rättare sagt Johanna då jag gick rakt förbi, en flaska med jordgubbs champagne på bordet som mamma och Jonas ringt och beställt till oss, så det skålade vi i medan vi hängde på rummet. Senare gick vi till en restaurang som låg mer lr mindre runt hörnan på hotellet och käkade entrecôte och tog varsitt glas vitt. Mumsigt och välbehövligt efter loppet! Dödströtta som vi var gick vi sen till Hemköp och köpte med lite att tugga på och traskade sen upp på rummet igen.

Lång text det här, men har söndagen kvar oxå. ;) Vi tog lite sovmorgon till 9 och åkte sen ner och käkade en rejäl gotte frukost med pannkaka, fruktyoghurt mm., gjorde i ordning oss och åkte sen in till centrum för att shoppa. Och det blev en del grejer. Men är super nöjd med mina köp och tkr inte att det blev ngr onödigheter utan bara sånt som kmr användas flitigt. Och ja, hemfärden sen är ju inte mkt att skriva om så..

Det får bli ett tråkigt inlägg utan bilder, har inte tagit så många bilder och internet går segt här idag så får bara blir en lång text. Idag tog jag annars bussen hem till Kalmar halv 7 och har varit på terminens första föreläsning. Känns bra att vara tbk i verkligheten och ett bättre avslut på denna sommaren kunde det inte blivit, perfekt! Puss på er! Och en extra puss till Johanna som förgyllt min helg!!