lördag 25 september 2010

Flum på hög nivå

Hittade precis ett anteckningsblock som jag använt som typ "vikt-minsknings-dagbok" i ett av alla mina försök att komma ner i vikt.. Vilken jojo-bantare jag är! :O Har tänkt på det ett tag, men det här bekräftade det bara ännu mer. Usch, måste genast sluta upp med det! Inte bra alls.

Fast måste nog säga att jag egentligen redan slutat. Min senaste GI-sväng har faktiskt hållt i sig. Jag äter inte super strikt efter GI, men köper fullkorns pasta, grovt bröd m.m., och äter INTE godis och chips. Och jag har faktiskt lyckats hålla vikten (även nu när jag bor själv), och går sakta sakta ner hekto för hekto. Ngn choklad bit kan slinka ner ngn gång ibland, men jag tror inte heller på förbud under längre tid. När jag kommit igång med att träna på rutin tänker jag börja äta chips och allt igen, i lagom mängd självklart. Det är ju ingen mening att äta mer än man förbränner.

Jag vet att jag skrev i somras att jag skulle gå ner 10kg till mitten av september.. Jo tjena! Hade jag tränat mer, lr ja överhuvudtaget, kanske jag kunde ha varit i närheten nu, men nej. -10kg från vad jag vägde då är dessutom verkligen ett dröm mål, mitt främsta mål är +3 från det. Och dit har jag bara 2,6 kvar! :) De kilona ska tränas bort! Beach 2011, här kmr jag! Haha!

Måste tillägga, bara för att, att jag veeeeeet att kilona inte är det viktiga utan att det är måtten, midje-mått osv. Men den vikten jag har haft, är INTE okej för min längd, utan muskler och bla bla bla. Det är ju dessutom så mkt lättare att säga att det är de kilona jag vill ha bort än att veta hur många cm det skulle vara. Nu är min vikt helt okej (har nog aldrig sagt det förut!) men här finns fortf en del fett kvar att förbränna och det tänker jag göra.

Har ju bestämt mig för att springa Tjejmilen nästa år, så bäst för mig att börja träna. x) Hur detta kmr gå ska bli spännande, men det är ganska skönt att ha ett annat mål än bara att bli "nätt och sund". Lättare att hitta kämpar-glöden då. Att vi är två stycken som ska springa ihop gör ju också att det både blir roligare och lättare att jaga på sig själv. Dessutom, ytterligare en sporre, nu när jag skrivit det här för allas åskådan så måste jag ju verkligen göra det. ;)

Blev ett flummigt inlägg men var tvungen att skriva av mig lite. Går runt och pratar med mig själv här i lghten och det är inte riktigt okej, kan komma på mig själv att tala om för mig att "nu går du och pratar med dig själv igen".. Hmm, behöver nog hitta på ngt. :$ Ska nog ta och cykla bort och handla lite färdkost till imorgon. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar