tisdag 6 december 2011

Tentapluuuuugg...

Såhär (bilden) har min dag sett ut idag.. Plugg, plugg och en massa mer plugg. MEN det går hyfsat bra ändå! Dock får allt annat lida, längtar t o m efter att få städa här. Haha! Men det får vara lite små stökigt såhär innan tentan. Måste, måste sätta den på lördag! Just nu sitter jag och räknar på halv fasta och fasta kostnader och ritar diagram efter detta. Låter kul va? Ska jag vara helt ärlig tkr jag det är ganska kul, har alltid gillat matte. Dessvärre kmr det väl inte vara lika "lätta" uppgifter på tentan sen. Iaf. Kämpar med att hålla humöret uppe, men ni som pluggar vet att tentaveckor inte är roliga och humöret flyger upp och ner tio miljoner ggr om dagen. Ena stunden känns allt kul, nästa kan man ingenting för att nästa igen känna "äsch, jag behöver inte stressa" osv osv.. Den dagen allt är klart kmr vara en fantastisk dag. Längtar!

För att halvt prata om ngt annat.. Helgen har bestått av plugg den med, men försökte slappa lite granna iaf och i söndags ringde mor min; "Isabelle och jag är på väg upp till dig, vi lämnar Jämjö nu." Underbar överraskning! Så det blev en tur till Ikea och modehuset. Blev lite små trams (som vanligt) på Ikea och sen köpte jag ett par pumps på Skokällarn och en stickad tröja på Gina. (kanske kan bjuda på en bild ngn annan dag) Fick även hjälp med storhandlingen, så det var toppen. Mysdag! Att den sen slutade i migrän anfall ggr tusen, var inte lika mysigt.. Tog första tabletten för sent, men 2 timmar på soffan helt blickstill och.. hmm.. tre(!) tabletter senare så släppte det tillräckligt för att jag skulle kunna äta lite grann och sen somna. Tentastress + migrän = ingen bra combo alls.

Nu ska jag göra klart de två sista talen och sen ge upp för idag och försöka sova lite. Nya tag imorgon! Sweet dreams! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar