söndag 9 oktober 2011

En mkt bra helg

Blev som sagt fredagsmys hos Josse, och vi satt och flummade mer lr mindre hela kvällen, vart inte hemma förns efter ett. Igår tog vi lilla audin och brummade över till Öland, till en liten inrednings butik med massa fina grejer i shabby chick-stil (stavning?). Hittade två små roliga skyltar och små "god jul"-bokstäver. Är ju egentligen ingen shabby chick-människa men dem passar bra ihop med min lite mer industriella stil oxå. :) Lägger upp bilder senare. Det var inte det lättaste att hitta dit, men vi lyckades efter ngr turer fram och tbk i Färjestaden och hjälp från två vänliga människor. Öland är en mkt konstig ö. ;)



Efter Öland körde vi i ilfart till Ikea för att käka, var vrålhungriga båda två. Gick såklart en runda där inne med. Köpte lite glödlampor, diskborstar och en orkidé till mitt "allrum". Sedan tog vi en liten sväng inne på Modehuset innan vi körde till Maxi för att storhandla. Josse hittade lite smått, men jag köpte faktiskt ingenting (!). Hittade dock en cerise-rosa blus/skjorta som jag ångrar nu att jag inte köpte, så får kanske köra ut dit sen. (A)

När vi storhandlat körde vi runt mitt och slängde in kylvarorna och sen hem till Josse en stund. Satt i soffan och käkade lite godis och pratade strunt, och bestämde oss sen för att göra tacos hemma hos mig. Sagt och gjort så packade Josse ner de ingredienser hon hade och så brummade vi över till mitt, käkade och kollade på en dålig film på 4an. Blev inte lika sent då vi båda var rätt slut efter dagens lilla utflykt.

Som sagt så har det varit en mkt bra helg tsm m J. :) Idag ska jag bara städa lghten och trapphuset, och ev köra hem audin till Jämjö. (kmr sakna lilla bilen, för fy f*n va skönt det är att kunna köra dit man vill) Bara söndags sysslor idag helt enkelt, innan veckan börjar igen. Ha det bäst! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar