torsdag 27 oktober 2011

Tjolahopptjolahej!

Klarade av att ta mig upp i tid igår. Super skönt att träna så tidigt! Knappt ngt folk där (fast ändå chockerande många) och sen hade jag hela dagen kvar att göra annat. Dock började jag läsa min nya bok och fastnade i den. 330 sidor går att läsa på en dag! :P Jag fick iaf mina kläder tvättade, så det är ju alltid ngt.

Maskinen krånglade värre än vanligt, men tack vare min gulliga granne så blev jag klar ändå. Jag hade bara bokat fm och hon hade bokat em men när jag kom ner så låg det en liten lapp på maskinen att jag kunde ta den tiden jag behövde för hon behövde inte tvätta förns på kvällen. Supertack!! Mina tre maskiner tog 8 timmar sammanlagt!! Helt sjukt! Var sådär lagom glad på maskinh*lvetet...

Boken jag läste heter Blondie och är skriven av Birgitta Andersson. Hon berättar om sitt egna liv, där hon redan som 7-åring blir våldtagen av ett fyllo i en trappuppgång, som 13-åring är fullfjädrad prostituerad mitt inne i Sthlm city, om alkohol- och knarkmissbruk... Allt som hänt i hennes liv, och det går inte ens i den vildaste, mörkaste fantasin föreställa sig vad hon blivit utsatt för av andra och sig själv måste jag faktiskt tillägga. Det är en väldigt gripande historia. Hon avslutar boken med att skriva "Detta är en sann historia - men ändå inte helt sanningsenlig. I verkligheten var allt mycket värre..." Ska jag vara helt ärlig så var det de två meningarna som gjorde mest ont att läsa, då jag suttit och ryst, mått illa och näst intill gråtit över allt som hänt henne.. Men framför allt blir jag förbannad över det svenska systemet och lagarna! Hade hon bara fått riktig hjälp med en gång, första gången hon blev gripen så hade säkerligen hennes liv sett helt annorlunda ut..

Nej, förbannad är bara förnamnet! Men läs boken! Den är super bra!!



Då jag efter att ha spenderat större delen av dagen med att läsa denna bok så blev jag extremt rastlös när den tog slut. Så bestämde mig för att plocka fram mina akrylfärger och måla lite. Resultatet blev två små tavlor att ha i sovrummet sen när mina tavellister kommit upp. Har aldrig målat med akryl förut men det var askul (fel ord kanske) att sitta och blanda fram olika färger och se hur det faktiskt blev en tavla av det hela. Lite smått barnsliga motiv kanske det blev men tror att dem kmr passa perfekt i sovrummet. Lr rättare sagt jag VET! ;)

Ser ut som att det är småbarn som målat dem. :P
Idag ska jag städa hela lghten och hämta ett litet paket som jag beställt. Handla måste jag oxå göra. Annars har jag inte mer planerat. Och med tanke på att jag inte kommit igång än så räcker det nog gott och väl. Haha! Tur att Emma inte kmr förns på kvällen imon så att jag kan städa imon med om jag inte blir klar idag. Ska bli så kul att träffa henne!! Längtar sönder!

Btw, så har jag världens gulligaste mamma! Men det får bli ett eget inlägg sen. Detta blev rätt långt för en gång skull! Är nästan stolt över mig själv. Haha!

Ha en toppen dag nu! För det ska jag. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar