tisdag 6 oktober 2009

Ledig

Steg upp tidigt idag för att ta över Edo när Massimo skulle iväg för att jobba, men när jag sitter och äter frukost kmr Massimo och säger att nonna ska ha Edo idag.. Jaha, okej? Kunde du sagt lite tidigare kanske, typ igår kväll, så hade jag inte behövt stiga upp och hade kunnat planera min dag lite annorlund. :P Menmen, smått irriterad gick jag och la mig igen när dom väl stuckit och halvsov till typ 11, sen gick jag upp och duschade och ut i trädgården för att sola. 33 grader varmt och nästintill vindstilla, kan det bli bättre? :D Dock var det ett par gråa moln som retades med mig genom att dölja solen då och då, bara för att påminna mig om att det faktiskt är höst här oxå, men det var helt överkomligt.

Har annars bara ägnat mig åt att laga mat, Amandas-special-carbonara. ;) Och plocka in och ur diskmaskinen. Efter 4 kmr nonna och barnen hem, så då blir det till att diska Sofias dagis tallrikar och tvätta tröjan. Alla barn på dagiset har nämligen samma ljusblåa tröja på sig (skoluniforms-aktigt) och Sofia har bara en så den måste tvättas varje dag.

Nu ska jag ta och skicka min tider från september så att jag får min sista Beckers-lön denna månaden. :) Hoppas ni har det bra hemma i kalla Sverige!


Arriverderci :*


P.S. Saknar mina tjejor väldigt mkt idag!

4 kommentarer:

  1. Hej mosters unge!
    Är förkylningen bättre? Blir så avis, 33 grader, så varmt hade vi väl inte ens mitt i högsommaren. Sola lite åt mig också är du snäll:-) Hur går det med språkövningen?
    Ha det så bra, kram kram.

    SvaraRadera
  2. åh vad härligt det låter med 33 grader.. själv är jag numera vit som ett spöke! ska installera skype, ska kolla upp detta. saknar dig också men är glad att du har det bra :) pussar & kramar <3

    SvaraRadera
  3. Hej moster :) Förkylningen är bättre, är endast täppt i näsan. Jag ska göra mitt bästa ;) Jo, det går i alla fall. Haha! Farmorn i familjen var här idag och hon kan absolut ingen engelska och pratar fort, fort med dialekt. x) Men tror jag tillslut lyckades få ut vad det var hon sa. :P
    Hoppas allt är bra med dig och familjen,
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Johanna: Ja, det var inte helt fel kan jag säga ;) Det har jag väldigt svårt att tro på, har nog aldrig sett dig vit som ett spöke! Det skulle ifs va i Logen(stavning?) isf ;) haha! Det tkr jag du ska göra, det är super lätt att installera och framförallt gratis :D P&K <3

    SvaraRadera