torsdag 8 oktober 2009

Torsdag

Det är mkt som pågår i mitt lilla huvud just nu, så har svårt att få fram det jag vill. Men idag har jag iaf haft Edo hela dagen lång. Ja, bortsett från vid lunch när nonna dök upp (precis som igår) för att visa mig hur man lagar mat. x) På Massimos beställning.. Ursäkta? :P Fast eftersom jag inte visste att hon skulle dyka upp idag hade jag redan hunnit göra både pannkakor och pasta med hennes tomat-sörja. Tror hon var nöjd, fick iaf lite beröm. *ler stolt* Så nu kanske jag kan få jobba ifred. Haha!

Edo stackarn hade nog aldrig sett pannkakor i hela sitt liv, han var mkt tveksam till en början och fnynde på näsan efter att ha slickat på en bit. Men efter ca. 20-30 min tog han en bit och upptäckte att det inte var så illa, så han hivade i sig hela portionen. ;) Efter maten tog vi en liten promenad, Edo i vagnen och jag bakom, in till centrum och tbk. Super härligt väder, och jag tror jag lyckades få lite färg. :D Plus, kanske viktigast av allt, motion! Tog ca. 2 timmar att vandra denna bit.

Dock måste jag säga att dom behöver lägga lite pengar på sina trottoarer. Dom är smala och på vissa ställen så guppiga och trasiga att det knappt gick att gå där med vagnen. Mötte jag dessutom ngn så var dom tvungna att gå ut i gatan, för att det går helt inte enkelt att mötas två personer när den ena har barnvagn. För att inte tala om hur höga dom är. Det var inte det lättaste att få vagnen upp och ner för dom kanterna. :P

Nonna har vatt här ett tag och hjälpt mig leka med barnen, hon läxade upp Sofia innan för att hon målade med "fel" färg på "fel" sak.. (märk då att Sofia är 3 år gammal) Inte okej. Menmen..
Greta har äntligen kommit hem igen, så imonbitti ska jag åka med henne till Siena. Medan hon är på kurs ska jag vandra runt och sen ska vi käka lunch tsm. :) Åker vid 8 så det är väl lika bra att sova nu.


Bouna notte i miei cari amici :*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar