fredag 13 januari 2012

Muntergök nr 1

Har än så länge en riktigt bra dag! Hyresvärden har äntligen(!) bestämt sig för att byta ut tvättmaskinen och den centrifugerar inte i närheten så högt som den gamla vilket är helt underbart. När jag gick ut igår för att möta upp Josse stod den nya på trottoarkanten och jag skrek nästan rakt ut i förtjusning. Haha! Äntligen kan jag tvätta allt själv utan att vara rädd att det ska bli förstört. Och äntligen ska jag kunna göra annat än att vakta på tvättmaskinen för att se om den tvättar klart lr inte. Och som sagt så låter det inte alls lika högt när den centrifugerar utan tv och musik överröstar den lätt. (Mitt allrum ligger ju precis ovanför tvättstugan med ett tunt golv emellan) Tänk att ngt sånt litet kan skapa sån glädje! Haha!

Dessutom ska jag ta bussen hem till Kna i em och ha fredagsmys med mina fina! Och imon kväll blir det partaj hos Hannen! Dock nyktert för min del, då alkohol inte får plats i mitt "hälsosamma liv" just nu. Ska oxå jobba lördag och söndag och det är aldrig fel. Älskar mitt jobb!

Så ja, allt känns väldigt bra idag! :) Lite pensionärs varning kanske på att bli så lycklig av en tvättmaskin men det bjuder jag på. Ha det bäst! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar