onsdag 11 januari 2012

Uppdatering

Jag överlevde tentan och vågar faktiskt säga att det kändes bra. Så hoppas verkligen jag har rätt. Och förhoppningsvis rättas den snabbt (dream on!) så att jag vet hur denna terminen kmr se ut. Hänger ju liksom helt på den tentan dessvärre. Menmen.. Igår fick jag ett ryck och städade hela läggan. Plockade undan allt som inte låg där det skulle, damsög och skurade. Känns riktigt bra. Nu ska det bara hållas lika fint, vi får väl se hur länge jag lyckas med det.

Idag är jag helt slut i huvudet och lever på kaffe som vanligt. Vart uppe way too late i natt.. Har sagt det förr och säger det igen - vad skulle jag göra utan kaffe?

Har påbörjat mitt lite mer hälsosammare liv denna veckan, med att lägga om mina matvanor. Nästa vecka ska jag försöka komma igång med träningen med. Lr inte försöka utan jag SKA. Mitt nyårslöfte var att skärpa till mig, och börja träna/motionera varje dag samt äta mer ordentligt. Slarvar vanligtvis med måltiderna och hoppar över vissa, vilket då resulterar i att jag blir vrål hungrig och äter gärna för mkt och onyttigt för att det går snabbt. Så ska leva efter ett schema ett tag för att få in bättre rutiner. Huvudregel nummer 1 kmr att var att jag inte ska stoppa i mig mer än vad jag gör av med, och helst då att det blir ett underskott på kalorier.

Idag kmr middagen bestå av lövbiff, en kokt potatis och 4 minimorötter med brunsås. Mumsigt! Och sallad såklart!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar