måndag 14 november 2011

Glader

Måndag igen, men en j*vligt bra sådan! Vaknade på helt rätt sida idag. Här kmr en liten uppdatering om helgen: fredagen spenderade jag som sagt hos Josse, blev bjuden på fläskfilé och hemlagad potatisgratäng (sååå gott!) och till efterrätt blev det sen chokladfondue framför tvn. Mums mums MUMS!  Hade jag inte cyklat dit så hade jag fått rulla hem mig sen. :P Men som sagt gott var det och super trevligt som alltid, spårade gjorde vi lite oxå men det hör liksom till. :)

Lördagen började jag med att ta bussen till Jämjö, blev uppmött av mamma med bilen och körde sedan vidare till jobbet. Jobbade bara till 13 så det var skönt! Tog mig en liten snabb runda in på Lindex och brummade sen in till stan för att hyra ett par filmer på Hemmakväll. Det blev The Tourist, Red Riding Hood och Water for Elephants. Har länge velat se alla tre så nu ska jag banne mig göra det. Red Riding Hood är jag dock osäker på om jag faktiskt vågar se, fegis som jag är. Vi får se. Hemma väntade sen mamma med maten (lyxigt värre!), ugnspannkaka - mums! Slappade och pluggade efter det. Sen blev det lasagne till middag. Helt underbart att vara hemma och få riktig mat serverad på det här viset. ;) Eftersom mamma och Isabelle sen skulle upp till Eringsboda och kolla på Lasse Stefans (vrf!?) så kilade jag hem till mormor och morfar ist. Stannade där hela kvällen och bara mös i deras sällskap. :)

Söndagen, igår, jobbade jag 11-16. Hade problem med att komma ihåg att det faktiskt var söndag, så gjorde bort mig ett par ggr för kunderna. Hehe! Men jag bjuder på den. Efter 16 brummade jag hem och mamma väntade med maten igen. Morots/fisksoppa. Gottigt värre! Stressade sen vidare till bussen.. Hade sällskap med Sanne så det var skönt. :) Kvällen spenderade jag sen med Josse (igen, haha!) vi kollade på True Talent och snackade lite skit. Bra avslut på en bra helg! :)


Idag vakande jag som sagt på helt rätt sida, har varit på ett strålande humör hela dagen. Blev sovmorgon till typ 10, sen vid 11 tog jag en PW på 50 min - underbart väder ute! Fick nästan lite vårkänslor. Haha! Efter det käkade jag en rejäl lunch bestående av mammas soppa, ett ägg och en macka med keso på. Gott och hyfsat nyttigt! Slappade lite först på soffan och sen gjorde jag ett försök att ta tag i plugget, vilket resulterade i att jag putsade fönsterna ist. Så roligt var det att plugga med andra ord...

NU (pausade lite i skrivandet) kom jag precis tbk efter en runda på gymmet, 1 timmes styrka och sen passade vi på att käka i caféet. Pastasallad med ost och skinka. Så ska hoppa in i duschen nu och sen blir det tvn hela kvällen lång (tkr själv att jag har förtjänat det iaf). :) Ha det bäst! Pusselipuss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar